Рекомендації вчителям

                                                  

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ


Особистісно зорієнтований підхід у навчанні грунтується на сприйнятті індивідуальності, самоцінності дитини як носія суб'єктивного досвіду, який складається у неї з перших днів життя. Учень має право на особистісний шлях розвитку та вибір засобів навчальної діяльності в межах її завдань.

•    Учитель, ставлячись до учня як до особистості, дає йому змогу саморозвиватися й самореалізовуватися, враховує його можливості, особливості, здібності. Взаємодія між вчителем та учнем має будуватися на основі єдності позицій, бажань, а не вимушеного спілкування. 


•    Найголовніше завдання вчителя: максимально активізувати внутрішні ресурси своїх вихованців, щоб вони самі могли успішно впоратися з різноманітними навчальними, а в подальшому - виробничими проблемами. Дітей слід навчити на оптимальному рівні виявляти свій інтелектуально - вольовий і моральний потенціал.


•    Особистість педагога - лише передумова виховання дитини. Трансляція його позитивних якостей відбувається лише тоді, коли він, встановлюючи зв’язки з дітьми, створює й збагачує їхній досвід емоційних переживань.
Якщо вчитель ставитиметься до учня без справжнього інтересу і поваги, у того не буде жодних підстав сприймати себе як особистість.


•    Щоб зрозуміти учня, його думки, почуття, вчинки, треба брати емоційну участь у стосунках з ним, навчитися відчувати до нього постійний інтерес. Позиція безпристрасного арбітра згубна для справи.
Такому вчителю, форми і способи діяльності якого статичні, не змінюються від уроку до уроку, від року до року, сьогодні нічого робити в класі.


•    Якщо учень не сприймає ваших дій (способів впливу) щодо нього, то це означає лише одне: ці дії не відповідають його особистісним особливостям.


•    Якщо вам потрібно висловити зауваження учневі, то зробити це слід дружелюбно і з повагою до нього. Ваше несхвалення його поведінки в певній ситуації втратить негативний ефект.


•    Якщо виник конфлікт з учнем, не шукайте способів будь-що утвердити свою правоту. Спробуйте знайти взаємоприйнятні шляхи його розв’язання.


•    У багатьох своїх учнях учитель вбачає однодумців і спільників. Досягти професійного успіху вчитель може, лише узгоджуючи свої дії з ними.

 




                                                ПОРАДИ ПСИХОЛОГА ВЧИТЕЛЮ

З МЕТОЮ СТВОРЕННЯ УМОВ УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ

ПЕРШОКЛАСНИКІВ ДО ШКОЛИ


•    Уникайте авторитарного стилю педагогічної діяльності.
•    На уроці вчитель обов’язково повинен використовувати слова підтримки для забезпечення позитивної атмосфери.в те, що все вийде."
•    Кожного учня оцінюйте об’єктивно, а не з власної позиції
•    Оцінюйте ситуацію, вчинок, а не саму дитину.
•    Порівнюйте результати роботи учня тільки з її власними досягненнями, а не з досягненнями інших дітей.
•    Треба чесно і терпляче відповідати на всі запитання дитини.
•    У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність, індивідуальність.
•    Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкати руками, коштувати на смак і відчувати різноманітні елементи навколишнього світу.
•    Підтримуйте в дитині почуття власної гідності й позитивного образу «Я».
•    Не використовуйте негативних оціночних суджень, негативного програмування, не навішуйте «ярликів».
•    Розвивайте уміння слухати.
•    Розвивайте довільні зусилля у школяра, оскільки навчальна діяльність вимагає саме довільної уваги та пам’яті.
•    Будьте зразком для дитини, слідкуйте за своєю поведінкою.
•    Ставте конкретні вимоги, даючи при цьому конкретні пояснення.
•    Обговорюйте з учнями не лише, що не можна робити в школі, а й обов’язково, що можна. Це допоможе дитині усвідомити свої права та обов’язки.
•    Створюйте сприятливі умови , для того, щоб учень зайняв певну позицію серед однолітків, а не перетворився на аутсайдера. Згуртовуйте першокласників.
•    Формуйте адекватну самооцінку.
•    Формуйте навички пошуку соціальної підтримки ( уміння просити про допомогу та виражати вдячність).
•    Пам’ятайте: підвищення голосу, сурове покарання в адаптаційний період є негативнішим методом.
•    Заохочуйте гарну поведінку найчастіше та по змозі ігноруйте провокаційні вчинки дитини.
•    Під час уроків до мінімуму обмежуйте відволікальні чинники.
•    Постійно використовуйте на уроці ігрові види діяльності

 

ПОРАДИ КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ 5-ГО КЛАСУ
ЩОДО УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ В УЧНІВ


•    Проявляти доброзичливе ставлення, підтримку; 


•    реалізовувати демократичний стиль керівництва; 


•    не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи; 


•    намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання через дуже сильно виражене емоційне ставлення до навчального предмету в цьому віці; 


•    орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення; 


•    допомогти учням з низьким соціальним статусом в классному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі; 


•    проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи; 


•    залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися; 


•    на позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони; 


•    звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить. 

Анкета для вчителів "Система оцінювання здобувачів освіти"

Шановний вчителю!

Наша школа проводить дослідження, щоб оцінити як система оцінювання навчальних досягнень учнів впливає на освітню діяльність та напрацювати рекомендації щодо вдосконалення своєї діяльності.

Ваша участь у дослідженні є дуже значимою та важливою.

Опитування має анонімний характер і отримані дані будуть використані лише в узагальненому вигляді. Будемо щиро вдячні за відповіді на всіз апитання анкети.

Дякуємо за участь!

1. В якихкласах Ви викладаєте?

А. 1-4 класи

Б.  5-8 класи

В. 9-11 класи

2. Яку підтримку Ви надаєте здобувачам освіти у їхньому навчанні? (можна обрати кілька варіантів відповідей)

А. Консультую

Б. Проводжу додаткові заняття

В. Проводжу індивідуальні заняття

Г.  Проводжу групові консультації

Д. Впроваджую різнорівневі вправи

Е. Здійснюю роботу з обдарованою молоддю

Є.  Створюю наочність самостійно

Ж. Створюю проекти

З. Впроваджую творчі, пошукові завдання

К. Проводжу підготовку до ДПА

Л. Проводжу підготовку до ЗНО

М.  Використовую ІКТ, інтернет ресурси

Н. Застосовую в процесі навчання сучасні форми та прийоми для кращого засвоєння матеріалу

О. Інше:__________________________________________________

3. Для оцінювання здобувачів освіти Ви використовуєте:

А. Поточне

Б. Формувальне

В. Самооцінювання

Г.  Взаємне оцінювання учнів

Д. Підсумкове

Е. Інше:_____________________________________________________

4. Які форми роботи Ви використовуєте для впровадження формувального оцінювання?

А. Словесне оцінювання

Б. Портфоліо

В. Листи самооцінки

Г.  Зворотній зв'язок

Д. Інше:____________________________________________________

5.Які критерії оцінювання Ви використовуєте для предмету (предметів), які викладаєте?

А. Розробляю власні, в тому числі спільно з дітьми

Б. Адаптую критерії МОН до умов роботи закладу;

В. Використовую виключно рекомендації МОН;

Г. Вважаю, що критерії мені не потрібні.

6. Як здобувачі освіти дізнаються про критерії,за якими Ви оцінюєте їх навчальні досягнення?

А. Інформую здобувачів освіти про критерії оцінювання на початку навчального року;

Б. Розміщую критерії оцінювання на веб-сайті або інтерактивній платформі закладу освіти.

В. Інформую здобувачів освіти про критерії оцінювання перед вивченням кожної теми.

Г. Пояснюю здобувачів освіти індивідуально.

Д. Не інформую здобувачів освіти.

Е. Інше:______________________________________________________

 

Дякуємо за відповіді!

  

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Страх майбутнього та способи його подоланн я

Основне